Rząd chce pomóc sadownikom: trwają prace nad zniesieniem zakazu reklamowania cydru
Zniesienie zakazu reklamowania wytwarzanego z jabłek napoju alkoholowego miałoby pomóc rodzimym sadownikom, którzy najbardziej odczują wprowadzone przez Kreml embargo na import polskich jabłek.
Obowiązująca w Polsce Ustawa o wychowaniu w trzeźwości zakazuje reklamowania alkoholu. Wyjątkiem w tym względzie jest piwo. Producenci innych niskoalkoholowych napojów, w tym cydru, zabiegali o zmianę przepisów, jednakże do tej pory twardo sprzeciwiał się temu resort zdrowia.
Janusz Piechociński chciałby, aby przepisy zostały zmienione, tak aby polscy producenci tzw. jabłek przemysłowych mieli większe możliwości sprzedaży surowca, którego produkcja do tej pory w 50% trafiała właśnie na rynek rosyjski.
Jak informuje portal m.wirtualnemedia.pl, w ubiegłym roku w Polsce wyprodukowano 2 mln litrów cydru. W pierwszej połowie 2014 roku od 7 do 8 mln litrów.
Czytaj więcej na: m.wirtualnemedia.pl
Polecamy również: