Nabór do Rady Ubezpieczenia Społecznego Rolników. Ministerstwo informuje o zasadach
Został uruchomiony nabór na nową, XII kadencję Rady Ubezpieczenia Społecznego Rolników, na lata 2023–2025. Nabór trwa do 3 lutego br.
Jak informuje Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi rada składa się z 25 członków i reprezentuje interesy ogółu ubezpieczonych i świadczeniobiorców dotyczące ubezpieczenia i działalności Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (KRUS).
Tryb naboru
- Radę Rolników powołuje na 3-letnią kadencję Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi spośród kandydatów zgłoszonych przez społeczno-zawodowe organizacje rolników i związki zawodowe rolników indywidualnych o ogólnokrajowym zakresie działania oraz Krajową Radę Izb Rolniczych. W chwili rozpoczęcia kadencji Rady Rolników co najmniej 15 jej członków powinno podlegać ubezpieczeniu społecznemu rolników w pełnym zakresie, a co najmniej 5 członków powinno pobierać emeryturę lub rentę rolniczą - czytamy na stronie Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
Do kiedy można zgłaszać kandydatów i co powinno zawierać zgłoszenie?
- Termin zgłaszania kandydatów do Rady Rolników upływa 3 lutego 2023 r. Zgłoszenie kierowane do Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi powinno zawierać następujące dane o kandydacie: imię, nazwisko, adres zamieszkania i numer telefonu; informację o podleganiu ubezpieczeniu społecznemu rolników lub posiadaniu prawa do emerytury lub renty rolniczej; informacje o wykształceniu i kwalifikacjach zawodowych. Jeżeli kandydat na członka Rady Rolników podlega ubezpieczeniu społecznemu rolników, w zgłoszeniu należy podać jednostkę organizacyjną KRUS, w której jest ubezpieczony. Natomiast jeśli kandydat posiada ustalone prawo do emerytury lub renty rolniczej, w zgłoszeniu należy podać jednostkę organizacyjną KRUS, która wypłaca świadczenie. Do zgłoszenia należy dołączyć oświadczenie, zawierające zgodę każdego kandydata na kandydowanie na członka Rady Rolników- informuje MRiRW.