Marketing potrzebny nawet w przedszkolu
Czerwionka-Leszczyny. W Przedszkolu nr 10 odbyła się narada dyrektorów szkół i przedszkoli, połączona ze szkoleniem z zakresu benchmarkingu. To już drugie spotkanie, podczas którego dyrektorzy, inspirowani przez naczelnik wydziału, dzielą się najlepszymi praktykami z zakresu zarządzania placówką oświatową.
Tym razem, szkolenie poświęcone było marketingowi i promocji w organizacji non profit. Dziś, marketing w placówce oświatowej to konieczność. – Nowoczesna szkoła musi być nastawiona na oczekiwania klienta – podkreśliła Iwona Flajszok, naczelnik wydziału edukacji w UGiM Czerwionka-Leszczyny. – By cieszyć się dobrą renomą w środowisku lokalnym, niezbędna jest właściwa komunikacja z otoczeniem, a także budowanie rozpoznawalności marki placówki. Bardzo duże znaczenie dla skuteczności działań marketingowych odgrywa profesjonalizm działań w organizacji, decydenci, dobre rozpoznanie rynku, a także kultura organizacyjna placówki – dodaje naczelnik wydziału edukacji. Przedszkole i szkoła to instytucje sprzedające usługę edukacyjną. Promocja stała się więc nieodzowna. Jej program musi być dobrze opracowany, przygotowany i na bieżąco realizowany. Placówki zaczynają ze sobą konkurować, zaspokajając coraz wyższe oczekiwania rodziców i dzieci. Dlatego szkoły i przedszkola zwracają obecnie większą uwagę na budowanie swojego wizerunku w środowisku i podejmują szereg działań marketingowych. Placówką, która może poszczycić się sukcesami w obszarze promocji, jest Przedszkole nr 10 im. J. Tuwima w dzielnicy Czerwionka. Plan działań promocyjnych oraz jego realizację zaprezentowały, podczas spotkania, dyrektor przedszkola Gabriela Grochla oraz nauczycielki placówki. – Dbamy o dobrą opinię przedszkola w środowisku lokalnym. O tym, co wyróżnia przedszkole, środowisko musi być obszernie i nieustannie informowane. Wykorzystujemy lokalne media, aby o naszej placówce mówiło się nie tylko dobrze, ale również wyczerpująco i często. Wiele jest okazji, aby o naszym przedszkolu ukazała się choćby niewielka wzmianka. Mogą to być wydarzenia wewnątrzprzedszkolne, takie jak: Dzień Babci i Dziadka, jasełka, balik karnawałowy, Dzień Matki i Ojca, niebanalna organizacja Święta Wiosny, wystawa prac plastycznych, wycieczki, festyny rodzinne itp. Tego rodzaju wiadomości utrwalają w środowisku przekonanie o tym, że w naszym przedszkolu wciąż dzieje się coś dobrego, że tutaj dba się o rozwój różnych form wychowania – zaznaczyła Izabela Piksa, wicedyrektor Przedszkola nr 10.
(ska)