Wielkie pieniądze na wielką promocję
Blisko milion złotych Unia Europejska dała gminie Czerwionka – Leszczyny, by ta wypromowała się na atrakcyjnego partnera gospodarczego.
CZERWIONKA – LESZCZYNY. Już po raz drugi do Czerwionki – Leszczyn trafią potężne pieniądze na promocję. Gmina już realizuje jedną kampanię promocyjną pod hasłem „Czerwionka – Leszczyny. Złoża sukcesu” – również za unijną kasę. Tym razem jednak pieniądze są o ponad połowę większe. – Właśnie została ogłoszona lista laureatów konkursu dotyczącego promocji inwestycyjnej. Jesteśmy w tym gronie. Dostaliśmy ponad 800 tys. zł – mówi Krystyna Jasiczek naczelnik wydziału rozwoju.
Atrakcyjny partner dla inwestorów
Dzięki otrzymanym pieniądzom kampania promocyjna „Czerwionka – Leszczyny. Złoża sukcesu” będzie prowadzona dalej i z jeszcze większym rozmachem. Władze gminy chcą, by pomogła ona w postrzeganiu Czerwionki – Leszczyn jako atrakcyjnego partnera gospodarczego, miejsca lokalizacji inwestycji oraz prowadzenia działalności gospodarczej dla potencjalnych inwestorów z kraju i zagranicy. – Ze względu na swoją specyfikę, kampania promocyjna terenów inwestycyjnych skierowana jest do różnego rodzaju odbiorców działających zarówno na rynku lokalnym, krajowym jak i zagranicznym: inwestorów, deweloperów, pośredników handlu nieruchomościami, instytucji i firm finansujących budowę inwestycji – wyjaśnia naczelnik Jasiczek. Jak dodaje, ważną grupą są oczywiście mieszkańcy – gminy, regionu oraz kraju.
Media i gadżety
Do wypromowania jest 11 terenów inwestycyjnych o powierzchni 65,7 ha. – Jako terenów lokalnych stref aktywności gospodarczej, usług, sportu i rekreacji oraz przemysłowych – informuje Krystyna Jasiczek. Pomóc w tym mają media lokalne i ogólnopolskie. Ale chodzi nie tylko o promocję inwestycyjno-gospodarczą. Urzędnicy chcą też wykreować wizerunek Czerwionki – Leszczyn wśród obecnych i potencjalnych przyszłych mieszkańców, jako miejsca atrakcyjnego do zamieszkania oraz spędzania wolnego czasu. Kampania promocyjna zostanie wsparta całą masą imprez i gadżetów. M.in. zostanie opracowany katalog ofert inwestycyjnych w formie składanej mapy oraz na nośniku elektronicznym. Gmina wybiera się też na: targi inwestycyjne w Poznaniu, Brnie, Monachium, Cannes i Wiedniu. – Ponadto planujemy uczestniczyć w Europejskim Tygodniu Regionów i Miast OPEN DAYS 2011 w Brukseli i Ogólnopolskim Kongresie Regionów w Świdnicy. Oczywiście pójdziemy w reklamę – w telewizji, radiu, internecie, mobilną w InterCity, kampanię outodoorową oraz artykuły w profesjonalnych, branżowych czasopismach. Będą również organizowane spotkania biznesowe, konferencje otwierające i zamykające realizację projektu. Nie zabraknie też gadżetów reklamowych oraz stojaków typu „roll–up” i ekranu projekcyjnego – wylicza pani naczelnik.
(ms)