Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.
Numer: 30 (142) Data wydania: 28.07.09

Zaczęli wydobywać swoje złoża sukcesu

Tu kopalnia, tam park krajobrazowy, czyli gmina ma być i przemysłowa i zielona.
Urząd Czerwionki – Leszczyn zatrudnił właśnie rzecznika prasowego. Ale to tylko jedno z wielu przygotowań do wielkiej kampanii promocyjnej, która rusza już we wrześniu. Założenia są takie, by zarówno pozyskać nowych inwestorów, jak i wypromować zielone tereny. Gmina ma się kojarzyć nie tylko z kopalnią, ale również z... polem golfowym!
 
Wojna z Rybnikiem?
 
Niedawno Czerwionka – Leszczyny ogłosiła konkurs na logo. To w ramach przygotowań do wielkiej kampanii promocyjnej, która rusza we wrześniu. – Odzew na nasz konkurs był duży. Zgłosiły się zarówno osoby prywatne, jak i profesjonalne firmy. Odbiło się to na tyle dużym echem, że sam konkurs na element naszej promocji stał się już promocją. Nasza gmina będzie diamentem regionu – jest przekonany Andrzej Raudner, zastępca burmistrza, nawiązując do nowego logo gminy. Czy to rzucenie wyzwania Rybnikowi? – Nikomu niczego nie zazdrościmy. Zdajemy sobie sprawę, że sukcesy Rybnika okupione są ciężką pracą. A my jesteśmy gminą nieprawdopodobnie specyficzną, nie ma takiej drugiej w województwie. Musimy więc raczej sami ze sobą rywalizować – tłumaczy.
 
Wykorzystać 5 minut
 
Zanim pojawiło się nowe logo i plany kampanii promocyjnej, gmina przechodziła okres zastoju. – Kopalnia matkowała nam przez ponad 100 lat. Po jej zamknięciu zostaliśmy bardzo dotkliwie doświadczeni, ale nauczyliśmy się żyć bez niej – zapewnia. A teraz pojawiła się Karbonia. Jednak otwarcie kopalni to jedno. Dużą szansą na rozwój Czerwionki – Leszczyn jest również autostrada. – Nasze dwa zjazdy z A1 wiele znaczą. Gdy ten odcinek zostanie już oddany do użytku, z pewnością pojawią się inwestorzy. Zresztą pierwsi już teraz dopytują się o możliwości inwestycyjne – zdradza Raudner.
 
Nie zamykamy się w kopalni
 
I nic dziwnego. Na terenie gminy leży przecież także Specjalna Strefa Ekonomiczna. – Mamy tam dwa podmioty, trzeci natomiast wykupił już działkę i będziemy mieli producenta części do silników. Ale zostało nam już w tej strefie mało miejsca, ubiegamy się więc o jej poszerzenie – tłumaczy i zapewnia, że plany te nie oznaczają przedkładania rozwoju gminy nad walory środowiska naturalnego. Zresztą sama strategia rozwoju kładzie nacisk na to, by gościć w gminie firmy jak najmniej uciążliwe dla natury. Najważniejsze jest jednak to, by Czerwionka – Leszczyny nie kojarzyła się jedynie z przemysłem. – Jeszcze przed wojną nasz Bełk był słynny z... pola golfowego! Dzisiaj znów pojawiają się zainteresowane taką inwestycją firmy. Obok terenów przemysłowych, mamy i te zielone. Nie zamykamy się w kopalni. Promocja gminy polega właśnie na tym, że chcemy pokazać nasze atrakcje zarówno inwestycyjne, jak i przyrodnicze – tłumaczy burmistrz.
 
Promocją do sukcesu
 
A jeśli gmina ma teraz swoje 5 minut, nie można przepuścić takiej okazji. Władzom udało się pozyskać środki unijne na promocję, która pochłonie w sumie 444 tysiące złotych. – Nigdy jeszcze nie mieliśmy takich środków. We wrześniu planujemy wydać katalog ofert inwestycyjnych. To będzie początek naszej kampanii. Już teraz natomiast powołaliśmy rzecznika prasowego, którym została Hanna Piórecka-Nowak. Zależy nam na dobrych kontaktach z mediami, by przedstawiać gminę w jak najlepszym, ale oczywiście i prawdziwym, świetle. W przeciwnym razie inwestor przecież do nas nie zawita – przekonuje.
 
Krystian Szytenhelm