Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.
Numer: 45 (1146) Data wydania: 08.11.22
Czytaj e-gazetę

Problemy na stacji w Olzie. Kiedy zakończy się remont toru?

OLZA Od kilku miesięcy jeden z torów kolejowych w Olzie jest uszkodzony i wyłączony z ruchu kolejowego. Czytelnicy zwracają uwagę na problemy z tym związane. Okazuje się, że naprawa toru wymaga zamknięcia drogi dla ruchu samochodowego.

PKP: Koniec prac w listopadzie

W związku z faktem, iż utrudnienia na stacji w Olzie trwają już kilka miesięcy. Poprosiliśmy o komentarz w tej sprawie zarządcę infrastruktury. – Naprawa toru na przejeździe kolejowo-drogowym w ciągu ul. Dworcowej w stacji Olza musi być wykonana przy całkowitym kilkudniowym wstrzymaniu ruchu samochodowego. Projekt zmienionej organizacji ruchu kołowego jest uzgadniany. Zakończenie robót planowane jest w listopadzie br. Czasowo wyłączona krawędź peronu nie jest ujęta w rozkładzie jazdy. Kilkuminutowe zmiany w komunikacji są niwelowane na dalszych etapach przejazdu. Efektem prac będzie poprawa stanu nawierzchni na przejeździe kolejowo – drogowym oraz usprawnienie przejazdu pociągów po obu torach przez stację Olza – mówi Katarzyna Głowacka z Zespołu Prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

TEK: nierówne traktowanie regionów

O komentarz poprosiliśmy też działające w powiecie wodzisławskim Towarzystwo Entuzjastów Kolei. – Zawsze cieszą nas inwestycje na kolei, trudno jednak nie dostrzec drastycznych nierówności w traktowaniu poszczególnych regionów, linii kolejowych czy wreszcie konkretnych stacji, nijak nie przystające do wyników i potencjału danej okolicy. Podczas kiedy w wielu miejscach w kraju widzimy dziś imponujące i nieraz grubo przeskalowane budowy, pieczołowite remonty dworców czy stawianie nowych stacji na odludziach ze znikomą liczbą pociągów i pasażerów, przy braku perspektyw ich rozwoju, na drugim biegunie są linie takie jak nasza, którą mimo korzystnego położenia, sporego potencjału i przepustowości wykorzystanej do granic możliwości nie tylko omijają inwestycje rozwojowe, ale jak widać nawet stosunkowo niedawno wyremontowany tor w Olzie ulega awarii na tyle poważnej, iż uporanie się z nią rozciąga się na kilka miesięcy. Jakby jeszcze było mało tego, że wskutek ascetycznej rewitalizacji linii Rybnik – Chałupki w latach 2014 – 15 prędkość pociągów wynosi zaledwie 60 – 80 km/h, zamknięto i zlikwidowano prawie wszystkie tory dodatkowe na stacjach, nawet głównej stacji ponad 150-tysięcznego powiatu nie zaszczycając wiatami sektorowymi czy dłuższymi peronami lecz traktując jak zwykły przystanek. Pewnie i dworzec w Wodzisławiu do dziś byłby zamkniętą ruderą, gdyby miasto się nim nie zajęło – mówi Piotr Adamczyk, prezes TEK.

(FK)