Uczniowie w Radlina zadbają o pszczoły
Nauczą się, jak uprawiać rośliny miododajne, dbać o łąki kwiatowe i oszczędzać wodę. To wszystko, aby przyciągnąć pszczoły i docenić ich wpływ na środowisko.
RADLIN Sportowa Szkoła Podstawowa nr 2 w Radlinie znalazła się wśród laureatów XI edycji Funduszu Naturalnej Energii. Placówka na realizację projektu pod nazwą „Pracowici jak pszczółki” pozyskała 9430 zł. Przedsięwzięcie miało na celu kształtowanie postaw i budowanie świadomości ekologicznej społeczeństwa oraz wspieranie lokalnych inicjatyw służących ochronie środowiska.
Stworzyli łąki kwiatowe i uprawiają rośliny
Tematem i jednocześnie obszarem działalności uczniów szkoły było poszanowanie wody, a w szczególności działania promujące jej oszczędzanie, gromadzenie i racjonalne wykorzystanie, a także bioróżnorodność i działania sprzyjające jej poznaniu i zachowaniu. – W ramach tego projektu udało się stworzyć dwie łąki kwiatowe oraz stanowiska do uprawy roślin użytecznych takich jak mięta, szafran, bazylia czy tymianek. Zastosowanie na łąkach mieszanin nasion miododajnych pozwoliło uczniom na obserwację cyklów rozwojowych różnych roślin od etapu wysiania przez kiełkowanie do kwitnięcia, przekwitania i wydania nasion. Z kolei zastosowanie nasion roślin innych niż miododajne pozwoliło uczniom na identyfikację i sprawdzenie założenia przydatności pożytkowej dla pszczół miodnych oraz pszczół dzikich. Obserwacja pszczół podczas oblotu pozwoliła zaobserwować proces zapylania roślin oraz sposób przenoszenia pyłków do gniazda i przenoszenia nektaru – wyjaśnia Elżbieta Marek, wicedyrektor SSP nr 2 w Radlinie. – Prace na naszej przyszkolnej łące stanowiły również doskonały element rewalidacji naszych uczniów. Mogli oni ćwiczyć miedzy innymi motorykę małą, percepcję wzrokowo-ruchową w otoczeniu przyrody – dodaje wicedyrektor.
Projekt jest realizowany dzięki grantowi finansowemu z Funduszu Naturalnej Energii. Organizatorem konkursu jest Operator Gazociągów Przesyłowych GAZ-SYSTEM S.A., a Partnerem Konkursu jest Fundacja „Za górami, za lasami”.
(apa)