Dostałeś PIT z ZUS i nie wiesz co robić? ZUS uruchamia dyżury telefoniczne
REGION Zmieniły się przepisy podatkowe i od tego roku ZUS nie rozlicza świadczeniobiorców z nadpłatą podatku. Dlatego też niektórzy emeryci i renciści otrzymali PIT 11 A, czyli inny niż ten, który trafiał do nich w poprzednich latach. Wielu z nich nie wie co ma teraz zrobić? Stąd też w dniach od 9 do 11 marca, Oddziały ZUS w Chorzowie oraz w Rybniku uruchomiły specjalną infolinię, by wyjaśnić wątpliwości i odpowiedzieć na pytania seniorów dotyczące otrzymanego formularza podatkowego.
Tematem dyżurów telefonicznych, zorganizowanych przez chorzowski i rybnicki ZUS, będą nowe zasady rozliczania podatku dochodowego dla emerytów i rencistów. Dzwonić można w dniach od 9 do 11 marca. 9 marca (we wtorek) i 11 marca (w czwartek), w godz. od 10.00 do 13.00, pod nr tel. 727 690 825 dyżurować będą eksperci rybnickiego ZUS.
Wielu emerytów i rencistów, którzy ostatnio odwiedzają placówki ZUS, dopytujących o swój PIT. Klienci zastanawiają się, czy przypadkiem nie zaszła pomyłka, bo teraz formularz jest inny. Mają wątpliwości, co teraz należy zrobić, czy muszą się samodzielnie rozliczyć, czy też nie. Pojawiają się też pytania dotyczące zasad sporządzania i wysyłania przez ZUS PIT-ów po osobie zmarłej. – Pytań jest bardzo wiele, dlatego też żeby wyjaśnić te wszystkie wątpliwości i ułatwić naszym świadczeniobiorcom dostęp do kompleksowych informacji Oddziały w Rybniku i w Chorzowie postanowiły zorganizować dyżur telefoniczny w tym zakresie. Ponadto taka forma kontaktu to też ochrona naszych seniorów przed narażaniem się na spotkania w publicznych miejscach w związku z obecnie panującą epidemią koronawirusa – mówi Beata Kopczyńska, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa śląskiego.
ZUS zachęca do korzystania z porad telefonicznych. Dzięki temu w łatwy i szybki sposób będzie można uzyskać odpowiedzi na nurtujące pytania dotyczące tegorocznego rozliczenia podatkowego z ZUS.(red.)