Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.
Numer: 8 (1057) Data wydania: 23.02.21
Czytaj e-gazetę

Stali na mrozie w kolejce przed ZUS-em

Za oknem temperatura spadła poniżej zera, a przed budynkiem ZUS w Wodzisławiu Śl. ustawiła się kolejka. Taka sytuacja zbulwersowała jednego z naszych czytelników.

WODZISŁAW ŚL. Podczas ostatnich tygodni obserwowaliśmy, jak zima rozpakowała swoje walizki na terenie naszego kraju. Coraz częściej za oknami można było zobaczyć padający śnieg, a temperatura regularnie spadała dużo poniżej zera. – W takich warunkach przydałaby się odrobina ludzkiego spojrzenia – mówi nam jeden z czytelników, którego zbulwersowała sytuacja, jaką zastał w wodzisławskim oddziale Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.

Kolejka przez ZUS-em

Pan Michał jest przedsiębiorcą prowadzącym własną działalność gospodarczą. Mieszka na terenie powiatu wodzisławskiego. 12 lutego wybrał się do Wodzisławia Śl., gdzie przy ul. Witosa 30 odwiedził tamtejszy oddział ZUS-u. – Wizyta jak wizyta – relacjonuje nam. – Oburzyła mnie sytuacja, którą zastałem jeszcze przed rozpoczęciem wizyty – dodaje. Pan Michał opisuje nam, że musiał czekać kilkanaście minut na wejście do budynku. – Nie byłoby w tym nic dziwnego gdyby nie to, że na zewnątrz temperatura wynosiła minus 10 stopni C. Ja trochę wymarzłem, a co mają powiedzieć starsi ludzie? Przydałaby się odrobina empatii, jakiegoś ludzkiego odruchu ze strony pracowników ZUS-u – mówi nasz rozmówca. Zauważa, że przed budynkiem wystarczyłoby postawić np. kilka koksowników, przy których oczekujący na wejście mogliby się ogrzać.

Odwiedziny tylko w niezbędnych sprawach

Zastrzeżenia naszego czytelnika przekierowaliśmy do Beaty Kopczyńskiej, czyli regionalnego rzecznika prasowego Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w województwie śląskim. Jak podkreśla, wizyty w jednostce odbywają się przy bezwzględnym przestrzeganiu zasad reżimu sanitarnego. – Ze względu na bezpieczeństwo, zarówno klientów, jak i pracowników, osoby odwiedzające ZUS są wpuszczane do wewnątrz pojedynczo, w zależności od dostępności stanowiska, przy którym możliwe jest załatwienie danej sprawy – mówi Kopczyńska. – Zwracamy się z prośbą do klientów, aby odwiedzali nasze placówki tylko wtedy, kiedy jest to niezbędne – dodaje.

Szereg udogodnień

Pani rzecznik przypomina, że w ubiegłym roku uruchomiono szereg dodatkowych usług, które pozwalają zainteresowanym na załatwienie spraw w ZUS bez wychodzenia z domu, a tym samym bez narażania się na kontakt z innymi osobami. Wymienia, że są to m.in. e-wizyty z pracownikami sali obsługi klienta. – Wystarczy mieć dostęp do internetu, smartfon lub komputer z kamerką i w ten sposób online można dowiedzieć się jak załatwić swoją sprawę w ZUS – wyjaśnia pani rzecznik. Zwraca uwagę, że dla tych osób, które chciałyby na miejscu, w placówce porozmawiać z ekspertem jest możliwość telefonicznego umówienia się na wizytę na konkretny dzień i godzinę. – Mając zaplanowaną wizytę, mamy pewność, że danego dnia o wskazanej godzinie pracownik będzie do naszej dyspozycji. Te rozwiązania zaproponowaliśmy ze względu na bezpieczeństwo i komfort naszych klientów. Ma to szczególne znaczenie w sytuacji epidemicznej, gdy dla własnego bezpieczeństwa powinniśmy zachować odpowiedni odstęp od innych osób, a także unikać większej grupy ludzi – przekazuje Beata Kopczyńska. – Przypominam, że większość spraw w ZUS można załatwić przez Internet, korzystając z profilu na Platformie Usług Elektronicznych. Dla tych osób, które nie mają możliwości wypełniania czy przesyłania dokumentów online, możliwe jest pozostawienie ich w specjalnych skrzynkach w placówce, które są wystawione w holu budynku. W ten sposób można samodzielnie składać dokumenty, wnioski lub pisma, bez kontaktu z pracownikiem ZUS.(juk)