Innowacyjna nauka wśród mchów i porostów
Ciekawą przestrzeń zyskali uczniowie Szkoły Podstawowej nr 3 w Radlinie. Nowoczesna pracownia odznacza się ciekawym wnętrzem i bogactwem pomocy dydaktycznych.
RADLIN Kolejna zielona pracownia na terenie Radlina została właśnie otworzona. Tym razem to Szkoła Podstawowa nr 3 może pochwalić się doskonale wyposażoną salą, która wykorzystywana będzie na potrzeby nauk przyrodniczych, geograficznych oraz chemiczno–fizycznych. 9 października nastąpiło symboliczne przecięcie wstęgi i otwarcie nowej przestrzeni dla uczniów. Na jej stworzenie szkoła pozyskała środki zewnętrzne z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Katowicach oraz z budżetu miasta. W sumie na ten cel otrzymała 42 tys. zł.
Na ścianach mchy i porosty
Zielona pracownia zachwyca kolorem i ciekawą aranżacją przestrzeni. – Jej myślą przewodnią są mchy i porosty. Można je zauważyć np. na ścianach – mówi Joanna Dylich, dyrektor Szkoły Podstawowej nr 3 w Radlinie. Dodaje, że rośliny mają nie tylko wartość dekoracyjną. Mają przede wszystkim za zadanie wygłuszyć pracownię i utrzymywać w niej odpowiedni poziom wilgoci. Część ścian zostało również ozdobionych fototapetą z motywem roślinnym. Ponadto sala lekcyjna jest wyposażona w nowoczesny sprzęt i pomoce dydaktyczne. Są nowe biurka i krzesła, ale również mikroskopy, modele anatomiczne człowieka oraz tablica interaktywna.
Chcą rozbudzać proekologiczną ciekawość
Przygotowana lekcja pokazowa przez nauczycielkę biologi i chemii Ewę Szurchaj stała się okazją do zaprezentowania potencjału powstałej pracowni, dającej możliwość prowadzenia ciekawych zajęć przy wykorzystaniu nowoczesnej bazy dydaktyczno–audiowizualnej. Uczestniczyli w niej członkowie szkolnego Klubu Młodego Ekologa. Uczniowie dowiedzieli się m.in. z jakich elementów jest zbudowany mikroskop optyczny, jak wykonać preparat mikroskopowy oraz w jaki sposób oblicza się powiększenie obrazu oglądanego pod mikroskopem. – Zajęcia prowadzone w zielonej pracowni mają sprzyjać rozbudzeniu ciekawości i chęci poznawania świata wśród uczniów. Nowa przestrzeń umożliwi im także zdobycie umiejętności perspektywicznego myślenia, a dzięki prowadzeniu obserwacji, doświadczeń i analizie ich wyników wprowadzi uczniów w świat badań naukowych – mówi Ewa Szurchaj.(juk)