Spór o koszt gminnych imprez
MARKLOWICE Podczas sesji, która odbyła się w marcu, miała miejsce ostra dysusja. Przedmiotem sprawy był wpis jednego z radnych na portalu społecznościowym. „Proszę mieć świadomość, że wynajęcie sceny na dwa dni to koszt grubo ponad 20 tysięcy. Czyli rocznie kosztuje nas to prawie 50 tys.” – pisał radny Tomasz Kubala na profilu „Wspólnie dla Mieszkańców”.
Rajca wpisem nawiązał do pomysłu, aby imprezy gminne były organizowane na Słonecznej Wyspie. Jego zdaniem ten teren jest niewykorzystywany i organizowanie imprez na placu za Urzędem Gminy (tak jak dotychczas) jest stratą pieniędzy.
Radny nie miał racji
Wpisem radny oburzył Czesławę Somerlik z Pionu Spraw Społecznych w marklowickim urzędzie gminy. Inspektor pytała, skąd wzięło się 50 tys. zł we wpisie Kubali. Radny tłumaczył, że gmina organizuje dwie imprezy, podczas których scena jest wynajmowana. Dlatego mnożąc ilość dni razy kwotę ponad 20 tys. zł, to dało to prawie 50 tys. zł. Somerlik wyprowadziła radnego z błędu, oznajmiając mu, że gmina nie ponosiła żadnych kosztów związanych ze sceną podczas dożynek. Radny jednak uparcie twierdził, że widział fakturę z tej właśnie imprezy wystawioną za wynajęcie sceny. Na to inspektor przedłożyła mu odpowiednie dokumenty, z których jasno wynikało, że Kubala się myli. – Czemu pan napisał, że wynajęcie sceny kosztuje 20 tys. zł? – pytała Somerlik. – Jeżeli kwoty, które napisałem są przeszacowane, to wrócę do tych dokumentów i sprostuje moją wypowiedź – zapewnił Kubala. Przewodnicząca radny, Krystyna Klocek pouczyła radnego, aby pisał prawdę w swoich felietonach, ponieważ mieszkańcy Marklowic czytają jego wpisy.
Sprostowanie będzie?
Sprawę poruszył na kolejnej sesji wójt Marklowic, Tadeusz Chrószcz (na poprzednich obradach nie był obecny). – To są sprawy budżetowe. Dlatego na każdej sesji będę pytał, czy radny już się dowiedział, jaki był rzeczywisty koszt wynajęcia sceny – mówił wójt. Dodał, że niedopuszczalne jest, aby radny „puszczał w obieg” niesprawdzone informacje, które mijają się z prawdą. Wójt zapytał Kubalę, kiedy ukaże się rzetelna odpowiedź w tej kwestii, skoro zapewniał on inspektor Somerlik o sprostowaniu wpisu, jeżeli kwoty, które podał, nie będą prawdziwe. – Odniosę się do tej sprawy i jest ona dla mnie zakończona – skomentował Kubala.
Radny zarzuca: imprezy za UG to marnotrawienie pieniędzy
13 marca na profilu społecznościowym radny Kubala zamieścił wpis: „Kwota prawie 50 tys. zł na rok za wynajem sceny może była zawyżona. Widziałem fakturę na ponad 11 tys. zł za jeden dzień a tych dni są 3 a nie 4 (2x Dni Marklowic i 1x Dożynki). Ale tu nie chodzi o to czy jest to niecałe 50 tys. czy niecałe 40 tys. Bo można jeszcze dodać do tego koszt wykonania deptaka i dodatkowego oświetlenia za UG i kwota na pewno przekroczy podawane wartości. Ale każdy pretekst na udowodnienie mi pisania nieprawdy jest dobry.... Ja nawet nie mam zamiaru dociekać wszystkiego co do grosza. Tu chodzi o to, że od początku kadencji trąbimy, że organizowanie tych imprez za UG a nie na Słonecznej Wyspie to marnowanie publicznych pieniędzy.”
(juk)