Urząd oceniony na „czwórkę”
GORZYCE Urząd Gminy w Gorzycach opublikował wyniki raportu z badania satysfakcji klienta.
Ankieta, w której klienci UG mogli oceniać pracę urzędników prowadzona była od 1 marca do 30 kwietnia. W sumie złożono niespełna 70 anonimowych ankiet. Niektóre referaty zostały ocenione lepiej, inne gorzej. Średnia wyniosła 4,12 w skali ocen od 1 do 5.
Jakie wnioski nasuwają się z raportu? Po pierwsze im referat był częściej oceniany tym ocenę należy traktować jako bardziej obiektywną. Najwięcej ocen klientów uzyskał referat rolnictwa i gospodarki gruntami. Średnia ocena z 26 ankiet wyniosła 4,59, a więc całkiem nieźle. 18 razy został oceniony referat gospodarki komunalnej, który otrzymał średnią 3,92. Najwyżej oceniony został urząd stanu cywilnego i referat promocji gminy, który był oceniany 10-krotnie i otrzymał średnią 4,99. Jednym z gorzej ocenionych referatów był referat podatków i opłat. Czterech klientów wystawiło mu średnią 2,03. Dla porównania referat organizacyjny, który również był oceniony 4-krotnie otrzymał średnią ocen 4,94. Pozostałe referaty oceniane były jeszcze rzadziej, przez co trudno traktować uzyskane przez nie średnie jako obiektywne oceny.
Oprócz wystawiania ocen za poszczególne czynności, klienci odpowiadali w ankietach również na otwarte pytania, dotyczące sposobu obsługi klientów. Odpowiedzi zawierały zarówno pozytywne jak i negatywne opinie. Jak czytamy w raporcie te ostatnie dotyczyły trudności w odnalezieniu wniosków na stronie internetowej gminy, nie najlepszej jakości planu zagospodarowania gminy umieszczonego na stronie internetowej, niekompetencji pracowników, niskiej kultury osobistej i nieuprzejmości pracowników.
(art)