Książeczki czynszowe czy e-kartoteka?
Spółdzielnia Mieszkaniowa ROW co roku pyta mieszkańców, kto byłby skłonny na dobre zrezygnować z papierowej książeczki opłat.
Pytanie wiąże się z istnieniem od ponad dwóch lat e-kartoteki, czyli internetowego systemu umożliwiającego sprawdzenie stanu rozliczeń, wpłat czy zobowiązań finansowych na rzecz spółdzielni. Wprowadzony system z roku na rok pokazuje, że to spory sukces spółdzielni. - Dzięki niemu mieszkańcy w prosty sposób, w dowolnym miejscu i czasie, o ile mają urządzenie z dostępem do internetu, mogą sprawdzić sobie i przeanalizować koszty utrzymania mieszkania. Mieszkańców przekonała do e-kartoteki nie tylko wygoda, ale też bezpieczeństwo. Ich dane osobowe są chronione, a wszystkie informacje wyświetlane na monitorach zabezpieczone są protokołem SSL. Oznacza to, że informacje pochodzące z kartoteki są szyfrowane - mówi Aleksandra Burczyńska z SM ROW.
Doświadczenia pokazują, że spółdzielcy korzystający z e-kartoteki jednocześnie płacą tzw. czynsz przelewem internetowym na konto spółdzielni. Te osoby nie potrzebują papierowych książek opłat. Taki system sprawdził się już w wielu instytucjach i w spółdzielni również ma swoje odbicie. Nie wszyscy jednak pozyskują informacje w internecie, nawet jeśli mają do niego dostęp. Jest spora grupa mieszkańców preferująca tradycyjne sposoby komunikowania się ze spółdzielnią i płacenia opłat. Wśród nich są osoby, dla których wysłanie przelewu nie stanowi problemu. Wolą jednak wyjść na spacer, spotkać się ze znajomymi i przy okazji zapłacić czynsz w kasie w siedzibie spółdzielni. - Spółdzielnia szanuje to i nie zamierza w żaden sposób nakłaniać czy przymuszać do zmiany swoich przyzwyczajeń. Opcja internetowa proponowana jest osobom, które nie dysponują czasem w godzinach urzędowania spółdzielni, bądż są poza granicami kraju, bądź z innych przyczyn wybierają komunikację mobilną. Spółdzielnia jest firmą o długoletnich tradycjach, dlatego preferuje zarówno tradycyjne formy komunikacji z mieszkańcami jak również i nowoczesne. Aby każdy mieszkaniec mógł wybrać dla siebie najlepsze rozwiązanie - zapewnia Jan Grabowiecki, prezes SM ROW.
(tora)
Posiadacze urządzeń z internetem jak komputery, tablety, laptopy czy smartphony zainteresowani e-kartoteką proszeni są o odwiedzenie Biura Obsługi Klienta SM ROW w Wodzisławiu Śl. przy ul. Kard. St. Wyszyńskiego 43. Otrzymają identyfikator i hasło dostępu do własnej kartoteki. Na miejscu mieszkańcy dowiedzą się wszelkich szczegółów i zalogują się pierwszy raz do systemu.
Biuro czynne jest w poniedziałki w godz. 7.30 - 16.00, od wtorku do czwartku w godz. 7.30 - 15.00, w piątki w godz. 7.30 - 14.00.