Z czym przychodzimy do rzecznika praw konsumentów?
WODZISŁAW Powiatowy rzecznik praw konsumentów udzielił w zeszłym roku 2227 porad i informacji prawnych dotyczących przepisów konsumenckich. Prowadził 288 spraw pisemnych. Pozytywnie dla konsumentów zakończyło się 125 postępowań.
Przekrój spraw, z którymi w 2012 roku zgłaszali się konsumenci był bardzo różnorodny. – Począwszy od reklamacji towarów konsumpcyjnych, przez reklamacje usług, po problemy konsumentów z odstąpieniem od umów zawieranych przez internet i na pokazach. Zdarzały się sprawy konsumenckie powiązane z innymi dziedzinami prawa, np. z prawem spadkowym, spółdzielczym, postępowaniem egzekucyjnym, roszczeniami odszkodowawczymi itp. Udzielone porady i prowadzone sprawy w 2012 roku najczęściej dotyczyły reklamacji obuwia oraz usług remontowo-budowlanych – wylicza Wojciech Raczkowski, rzecznik prasowy starostwa.
(tora)
Powiatowy rzecznik konsumentów przyjmuje w starostwie w Wodzisławiu przy ul. Pszowskiej 92 a, pok. 326, tel: 32 453 99 62. Godziny urzędowania: poniedziałek, wtorek od godz. 9.30 do 15.30, czwartek od godz. 9.30 do 17.00, piątek od godz. 9.30 do 14.00. W środę rzecznik nie przyjmuje stron.