Dłużej w przedszkolu
Dzięki unijnym funduszom dzieci z Gorzyc, które w pełni nie korzystają z opieki przedszkolnej, będą mogły dłużej przebywać w tych placówkach.
Od lipca w 6 gorzyckich przedszkolach i 2 oddziałach przedszkolnych działających przy szkołach trwa realizacja projektu „Klucz do jakości przedszkola – innowacja, aktywizacja, integracja”. Celem projektu jest zmniejszenie nierówności w stopniu upowszechniania edukacji przedszkolnej.
Zostaną dłużej
Projekt obejmie te grupy przedszkolaków, które do tej pory miały najmniej, bo tylko po 6 godzin zajęć dziennie. – Dzięki projektowi dzieci z tych właśnie grup zostaną w przedszkolach po 2–3 godziny dłużej, czyli tyle ile zostają pozostali podopieczni placówek przedszkolnych – wyjaśnia Ilona Procek, zastępca dyrektora Zespołu Szkolno–Przedszkolnego w Gorzyczkach, koordynatorka projektu.
Nauczą logicznego myślenia i… pływania
W dodatkowym czasie maluchy będą miały zajęcia m.in. nauki logicznego myślenia, co ma poprawić szybkość nauczania. Ponadto przewidziano również zajęcia sportowo–korekcyjne, w tym basen. W części z nich mają brać udział również rodzice. Przewidziano także blok zajęć logopedycznych. Wart 434 tys. zł projekt potrwa do sierpnia 2011 roku. Aż 98,5 procenta tej kwoty pokryje dofinansowanie z unijnego programu „Kapitał Ludzki” w ramach Narodowej Strategii Spójności. Resztę wyłoży gmina.
(art)