Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.
Numer: 42 (467) Data wydania: 20.10.09

Ile płacą gminy naszego powiatu za pokazanie się w telewizji?

Władze Wodzisławia za programy telewizyjne pokazujące miasto w  dobrym świetle zapłacą w tym roku blisko 65 tys. zł! Starostwo powiatowe ponad 40 tys. zł. Kilka gmin, jak chociażby Marklowice, odrzuciło ofertę. – Media  są samorządom potrzebne, żeby patrzyły im na ręce, ale w sposób konstruktywny, a nie za pieniądze – uważa Benedykt Kołodziejczyk, sekretarz Urzędu Gminy w Marklowicach.
Uważam, że media nie powinny tracić swojej niezależności, bo są samorządom potrzebne, żeby patrzyły im na ręce, ale w sposób konstruktywny, a nie za pieniądze – uważa Benedykt Kołodziejczyk, sekretarz Urzędu Gminy w Marklowicach

Spośród miejscowości naszego powiatu trzy gminy podpisały umowy na realizowanie programów telewizyjnych. Władze Wodzisławia w tym roku wydadzą na promowanie siebie blisko 65 tys. zł. Za produkcję programów w lokalnej telewizji z Jastrzębia zapłaciły 19 925 zł brutto, natomiast telewizji z Rybnika 28 800 zł. Dodatkowe 16 200 zł miasto płaci za emisję 16 odcinków, z czego połowa to materiały tematyczne dotyczące miejskich imprez, oświaty czy inwestycji. Druga część to sprawozdania z realizowanych przedsięwzięć urzędu i miejskich jednostek.

Płaci także starostwo

Starostwo Powiatowe skorzystało z usług rybnickiej telewizji przy produkcji filmu na jubileusz 10–lecia powiatu. Za nagranie i 6–krotną emisję zapłaciło w 2008 r. 12 200 zł. W lutym tego roku zawarto kolejną umowę na emisję jedenastu programów informacyjno – promocyjnych o powiecie wodzisławskim. Program trwający kwadrans emitowany jest raz w miesiącu.  Całkowity koszt usługi wynosi 40 260 zł. Z telewizyjnej promocji skorzystały także Gorzyce. Za nagranie filmu reklamowego rybnickiej telewizji zapłaciły 3,5 tys. zł.

Oceniajcie nas, ale nie za pieniądze

Część samorządów odrzuciła ofertę telewizji. Postąpiły tak m.in. Marklowice. – Są gminy, które ulegają presji mediów. Wykupują programy, w których przedstawia się w dobrym świetle prezydenta, burmistrza czy wójta. My zrezygnowaliśmy z płatnej promocji w telewizji – mówi Benedykt Kołodziejczyk, sekretarz Urzędu Gminy w Marklowicach. Poddaje także w wątpliwość wartość płatnych programów. – Z naszych doświadczeń wynika, że odzew na takie audycje jest znikomy – twierdzi Kołodziejczyk. Dodaje, że płatna promocja nie może sprowadzać się do promocji organów wykonawczych. – Uważam, że media nie powinny tracić swojej niezależności, bo są samorządom potrzebne, żeby patrzyły im na ręce, ale w sposób konstruktywny, a nie za pieniądze – dodaje sekretarz z Marklowic.
Chwalenie na antenie

Niestety, za odmowę pieniężnej transakcji lokalna telewizja obeszła się z Marklowicami jak najgorzej, przedstawiając gminę w negatywnym świetle. Mieszkańcy nie pozostali jednak dłużni. W dożynkowym korowodzie dosadnie wyśmiali lokalną TV.  – Z płatnymi programami, za które gminy płacą  jest tak jak z płatną miłością. Nic dobrego z  niej nie wynika – skonkludował na koniec jeden z marklowiczan.

(raj, izis)