Zbadali zadowolenie mieszkańców
Podsumowano ankietę dotyczącą satysfakcji klientów starostwa ze świadczonych tutaj usług.
W okresie od 10 kwietnia do 10 czerwca Starostwo Powiatowe w Wodzisławiu przeprowadziło badanie satysfakcji klienta z poziomu usług świadczonych w tej instytucji. Podstawą była ankieta. Mimo iż można było wypełniać ją i odesłać w formie elektronicznej, zainteresowanie było nikłe. Ankietę wypełniło zaledwie 145 osób – 79 kobiet i 57 mężczyzn (w 9 przypadkach nie zaznaczono płci).
Bardzo wysoko oceniono kompetencje pracowników i znajomość przepisów. Ocenę najwyższą wystawiło 124 klientów starostwa (85,5% badanych). Niezadowolonych nie było. Ponadto 130 klientów (91,7%) oceniło bardzo dobrze i dobrze jakość i precyzję udzielania informacji. Jeszcze lepiej (94,5% ocen pozytywnych) wypadli urzędnicy pod względem kultury osobistej. Dwie osoby były z tego niezadowolone. Równie wysoko oceniono komunikatywność urzędników. Ogólnie z poziomu świadczonych w starostwie usług jest zadowolonych 130 spośród 145 badanych klientów co daje 91,1%. Trzy osoby uważają, że obsługa jest niewystarczająca.
Respondenci wskazywali także sprawy, które powinny ulec poprawie. Wskazywali na przykład na brak ksera dla klientów kancelarii budynku przy ul. Bogumińskiej, brak miejsc parkingowych, a także nieodpowiedni czas pracy starostwa. Zdaniem niektórych jeden dzień w tygodniu starostwo powinno urzędować także w godzinach popołudniowych. Sporo uwag dotyczyło Biura Rzecznika Konsumentów. Mieszkańcy wskazywali na częstą nieobecność rzecznika, a także zbyt małe pomieszczenia, w których on urzęduje. Tradycyjnie już ankietowani zwrócili również uwagę na zbyt długie ich zdaniem kolejki w Wydziale Komunikacji i Transportu.
(raj)