Powalczą o certyfikat
Radlin, Pszów i Rydułtowy wespół z 9 innymi miastami, którym przewodzi Kędzierzyn Koźle dostaną dotację na poprawę pracy urzędów. Do wzięcia jest około 4 mln zł. Pieniądze mają być wydane m.in. na szkolenia dotyczące poprawy obsługi klienta urzędu.
Najpierw wspólny wniosek jednostek samorządowych województwa śląskiego i opolskiego, złożony w ramach unijnego programu „Kapitał Ludzki” został odrzucony – nie dostał wymaganej liczby punktów. Z oceną nie zgodzili się wnioskodawcy, którzy twierdzili, że wniosek został oceniony niedbale. Okazało się, że mieli rację, bo odwołanie okazało się skuteczne. Teraz 12 miast dostanie 4 mln zł, dzięki którym usprawniona zostanie praca urzędów miast.
Dobrze wyszkolony urzędnik
– Celem ogólnym projektu jest usprawnienie procesu zarządzania jednostkami samorządu terytorialnego biorącymi udział w projekcie, służące optymalizacji wykonywania zadań publicznych przez te jednostki. – wyjaśnia Piotr Absalon, sekretarz Radlina. A to zostanie zrealizowane poprzez m.in. poprawę obsługi klienta oraz lepszą komunikację wewnątrz urzędu.
– Celem ogólnym projektu jest usprawnienie procesu zarządzania jednostkami samorządu terytorialnego biorącymi udział w projekcie, służące optymalizacji wykonywania zadań publicznych przez te jednostki. – wyjaśnia Piotr Absalon, sekretarz Radlina. A to zostanie zrealizowane poprzez m.in. poprawę obsługi klienta oraz lepszą komunikację wewnątrz urzędu.
Dostaną certyfikat jakości
Wdrażanie projektu rozpocznie się jesienią tego roku. Potrwa nawet dwa lata. Długo, ale do zrobienia jest wiele. Trzeba ocenić bieżącą sytuację w kilku dziedzinach, przeszkolić urzędników, następnie poprawić to, co może funkcjonować lepiej niż dotychczas. Na koniec trzeba będzie jeszcze dokonać oceny sytuacji po zmianach. – Jesteśmy przekonani, że po zakończeniu projektu klienci urzędu będą obsługiwani bardziej profesjonalnie, szybciej i przede wszystkim wygodniej – uważa Piotr Absalon. – Dopracujemy się pewnych standardów, które ułatwią klientowi kontakt z urzędem – dodaje sekretarz. Wdrożenie projektu ma umożliwić miastom staranie się o uzyskanie certyfikatu zarządzania jakością ISO 9001.
Wdrażanie projektu rozpocznie się jesienią tego roku. Potrwa nawet dwa lata. Długo, ale do zrobienia jest wiele. Trzeba ocenić bieżącą sytuację w kilku dziedzinach, przeszkolić urzędników, następnie poprawić to, co może funkcjonować lepiej niż dotychczas. Na koniec trzeba będzie jeszcze dokonać oceny sytuacji po zmianach. – Jesteśmy przekonani, że po zakończeniu projektu klienci urzędu będą obsługiwani bardziej profesjonalnie, szybciej i przede wszystkim wygodniej – uważa Piotr Absalon. – Dopracujemy się pewnych standardów, które ułatwią klientowi kontakt z urzędem – dodaje sekretarz. Wdrożenie projektu ma umożliwić miastom staranie się o uzyskanie certyfikatu zarządzania jakością ISO 9001.
(art)