Tysiące ludzi bez prądu
Najgorsza sytuacja miała miejsce w Wodzisławiu, Rydułtowach, Radlinie i Pszowie. Prace nad usuwaniem awarii spowodowanych silnymi wyładowaniami atmosferycznymi ekipy Vattenfalla, który jest dostawcą energii, rozpoczęły już feralnej nocy. Ostatnie usterki zostały usunięte dopiero 4 czerwca około godz. 16.00.
Mieszkańcy, którzy ponieśli straty związane z przerwą w dostawie prądu, mogą ubiegać się o odszkodowania. Dotyczy to zarówno firm jak i osób prywatnych. Należy jednak pamiętać, że dopuszczalny czas trwania przerwy w dostarczaniu energii elektrycznej nieplanowanej, czyli awaryjnej wynosi 24 godziny. W przypadku wystąpienia przerwy, która nie przekracza tego czasu klienci, nie będą uprawnieni do otrzymania odszkodowania. Dla tych, którzy korzystają z sieci wyższych napięć dopuszczalne czasy przerw szczegółowo regulują umowy z klientami.
– Klientom na ich wniosek przysługują bonifikaty. Wniosek o jej udzielenie przedsiębiorstwo energetyczne jest zobowiązane rozpatrzyć w terminie 30 dni od daty jego złożenia. Sposób wyliczenia wysokości należnej bonifikaty szczegółowo określa rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 2 lipca 2007 r. w sprawie szczegółowych zasad kształtowania i kalkulacji taryf oraz rozliczeń w obrocie energią elektryczną – tłumaczy Ewa Pfutzner–Macionga z biura prasowego firmy Vattenfall.
(j.sp)