Pomagają urzędnikom
Chętnych do pomocy w przebudowie strony znalazł sekretarz miasta Krzysztof Jędrośka na jednym z miejscowych forów internetowych.
– W magistracie pracuje tylko jeden informatyk i nie ma po prostu czasu się tym zająć. Dlatego postanowiłem zachęcić mieszkańców do pomocy – opowiada Krzysztof Jędrośka.
Radny online
Zgłosiło się dziewięć osób – uczniowie szkół średnich, studenci, właściciele lokalnych firm.
Na nowej stronie mieszkaniec znajdzie np. zdjęcia radnych wraz z terminami spotkań z mieszkańcami. Być może uda się ich przekonać, aby z każdego zebrania umieszczać sprawozdanie, obejmujące najważniejsze kwestie. Radni miejscy, którzy posiadają swój komputer dostaną także adres e-mailowy. Aby nie zaśmiecać skrzynek internetowych, nadsyłana poczta będzie wstępnie filtrowana przez moderatora. Radnym, którzy nie dysponują własnym sprzętem, poczta będzie przekazywana na wydruku do skrzynek znajdujących się na parterze budynku urzędu. Bez problemu będą mogli ją studiować.
Napisz list do burmistrza
Planowane jest także stworzenie forum internetowego, na którym mieszkańcy będą mogli się dzielić swoimi problemami z pracownikami urzędu. Jeśli wyjaśnienie sprawy nie będzie wymagało czasochłonnych przygotowań, to odpowiedź zostanie od razu wysłana. Zostanie utworzone także podmenu, z którego każdy będzie mógł bezpośrednio napisać list do burmistrza i jego zastępcy. Znajdą się aktualne informacje o wydarzeniach kulturalnych w mieście.
– Liczymy, że dzięki temu komunikacja między UM a mieszkańcami będzie o wiele łatwiejsza i uda nam się jak najszybciej reagować na problemy sygnalizowane przez rydułtowików – mówi sekretarz miasta.
Osoby pracujące przy modernizacji strony robią to zupełnie za darmo. Jedyną nagrodą jest umieszczenie danych osobowych na stronie internetowej. Ciągle poszukiwani są nowi wolontariusze.
(j.sp)