Kuszą promocjami
Większość mieszkańców opowiada się za budową hipermarketów. Tak wynika z przeprowadzonej niedawno ankiety.
Podstawą badań była ankieta przeprowadzona wśród 1200 respondentów przez Stowarzyszenie Ruch na Rzecz Praworządności i Rozwoju Ziemi Wodzisławskiej. Jak mówi Henryk Socha, prezes Stowarzyszenia, inspiracją do przeprowadzenia akcji były niedawne protesty miejscowych kupców, przeciwnych powstaniu w Wodzisławiu hipermarketu. W przedsięwzięcie zaangażowani byli głównie wolontariusze, którzy docierali do mieszkańców całego miasta. Odwiedzali także sklepy oraz oba targowiska. Zdecydowaliśmy się tam pójść, aby nikt nie posądził nas o stronniczość lub działanie na jakiekolwiek zlecenie. Badania prowadziliśmy również w centrum i na wszystkich osiedlach Wodzisławia - dodaje H. Socha. Większość ankietowanych osób to kobiety, które stanowiły 59,3 % ogółu, natomiast pod względem wiekowym przeważały osoby w wieku od 18 do 25 lat (27,8 % wszystkich respondentów). Z badań wynika, że prawie 53 proc. mieszkańców opowiada się za budową hipermarketów. Tyle samo osób stwierdziło, że budowa tego typu obiektów pozytywnie wpłynie na rozwój miasta. 72,5 % badanych zadeklarowało, że w ostatnim czasie robiło zakupy w hipermarkecie. 23 % osób bywa tam bardzo często, natomiast 1/3 raz w tygodniu. Co piąty z kolei jest gościem hipermarketu raz w miesiącu. Badania pokazały również, że duże sklepy najczęściej kuszą promocjami, dużym wyborem towarów oraz niskimi cenami. Nie bez znaczenia są także godziny i dni otwarcia.
(raj)