Pytania z magią w tle
Test indywidualny oraz szereg zaskakujących pytań i zagadek, to elementy czarodziejskiego konkursu. Zorganizowano go w ubiegłym tygodniu w Szkole Podstawowej nr 2.
Głównym bohaterem zmagań był Harry Potter. Piętnastu uczestników, z pięciu miejscowych podstawówek, w pierwszym etapie musiało przebrnąć przez test indywidualny. Kilkanaście pytań wymagało m.in. znajomości najważniejszych odznaczeń, przyznawanych w świecie czarodziejów oraz wiedzy na temat zwierząt, które mogli posiadać uczniowie Hogwartu. Należało również wiedzieć, co to są „Summy” oraz rozwiązać krzyżówkę. Oczywiście, aby na to wszystko znać odpowiedź trzeba było przeczytać wszystkie książki na temat Harry'ego Pottera. Ja zrobiłem to z przyjemnością. Wcześniej startowałem w podobnym turnieju zorganizowanym w SP 10. Tam zająłem 4 miejsce. Mam już pewne doświadczenie i myślę, że teraz biedzie lepiej - mówi uczeń IV klasy SP 5 Maciej Łabacz.Przygody młodego czarodzieja doskonale zna również Joanna Mańka - nauczycielka SP 2. Przeczytałam te książki kilka razy i nie dziwię się, dlaczego tak bardzo podobają się one dzieciom. To uczniowie namówili mnie do zorganizowania tego konkursu, więc nie czekając długo, wraz z koleżanką, Beatą Szczepańską, postanowiłyśmy go przygotować - mówi organizatorka przedsięwzięcia.
Drugi etap konkursu to rywalizacja drużynowa. Najpierw każda z trzyosobowych ekip odpowiadała na pytania ustne. Dotyczyły one m.in. ciotki Petunii oraz ojca Harre'go. Należało również wiedzieć, co się stało z Nimbusem 2000 oraz jaki kolor miała krew jednorożca. Na tym rywalizacja się nie zakończyła. Na dalszym etapie drużyny musiały odczytać fragment dialogu napisanego w lustrzanym odpiciu i wyjaśnić, kogo on dotyczy oraz odgadnąć postacie, za które przebrali się uczniowie. Ponadto cenne punkty można było zdobyć wiedząc, o kim jest mowa w przytoczonym fragmencie książki, a także odgadując, kto jest kim w czarodziejskiej grze. Ostatnią konkurencją były zmagania na scenie. Każda z grup, posiłkując się fabułą książki, prezentowała kilkuminutową scenkę. Jak mówi J. Mańka, nauczycielka SP 2, za każdym razem starania uczniów oceniała trzyosobowa komisja. W jej skład wchodziły dwie nauczycielki z SP 2, dlatego też, aby było sprawiedliwie, nie wystawiono do rywalizacji reprezentacji tej szkoły. W ocenie pomagała jedna osoba wylosowana z pozostałych nauczycieli, jednak ta nie oceniała ostatniej, najbardziej subiektywnej, konkurencji. Pierwsze miejsce indywidualnie zdobyła Sandra Krauzewicz z SP 6, drugi był Marcin Kozielski z SP 28, natomiast trzecie miejsce zajęła Anna Najman z SP 5. Drużynowo triumfował zespół SP 28 przed uczniami z SP 6 i reprezentacją SP 9.
(raj)