Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.
Numer: 26 (178) Data wydania: 25.06.03

Namiot widmo

Jak się okazuje hipermarkety budzą kontrowersje nie tylko dlatego, że powstają, ale także ze względu na znajdujący się tam towar.

Elżbieta U. - jedna z mieszkanek Wodzisławia - zachęcona ofertą przedstawioną w gazetce reklamowej, pierwszego dnia promocji udała się do hipermarketu „Auchan” w Żorach. Zamierzała zakupić namiot, który był przeceniono o 50 zł i miał kosztować 199,99 zł. Niestety, kiedy się tam pojawiłam jeden ze sprzedawców poinformował mnie, że towaru nie ma i nie będzie, bowiem dostawca go nie dos-tarczył. To skandal. Pytam, po co te gazetki po domach roznoszą, skoro zawarta w nich informacja jest nieprawdziwa? Ludzie jadą po konkretną rzecz, a tu taka niespodzianka. Co miałam zrobić? Wpisałam się do książki skarg i wniosków i na tym się skończyło - mówi zawiedziona klientka. Okazuje się, że opisanie konkretnej sytuacji w księdze skarg i wniosków często pozostaje bez reakcji, bowiem jak podkreśla Kazimiera Lalik, Powiatowy Rzecznik Praw Konsumentów, obowiązek prowadzenia tego typu zapisków zniesiono w 1995 r. Od tego czasu poszczególne instytucje rozpatrują podobne sprawy według zasad ustalonych tylko i wyłącznie przez siebie. Jeżeli w reklamie zamieszczona jest konkretna oferta to towar rzecz jasna powinien znajdować się na sklepie - mówi pani rzecznik. To nie pierwsza tego typu sprawa. Interweniowałam również w innym z hipermarketów. Najczęściej sprzedawcy tłumaczą się, że centrala wydaje gazetki, a nie zabezpiecza towaru, jednak to ich nie usprawiedliwia. Klient wybrał się do sklepu i oczekuje towaru, który jest oferowany na papierze - tłumaczy K. Lalik.

Na temat zaistniałej sytuacji w żorskim sklepie nie chciano z nami rozmawiać. Odesłano nas do centrali „Auchan” w Warszawie. Tam Dorota Patejko, odpowiedzialna za przekazywanie informacji, przyznała się do poważnego błędu firmy i zapowiedziała podjęcie wszelkich działań w celu zadośćuczynienia rozżalonej klientce. Dane tej osoby znajdują się w księdze skarg i wniosków, więc nawiążemy z nią kontakt i przedstawimy konkretną ofertę zakupu namiotu po niższej cenie - mówi D. Patejko. Niestety do dzisiaj (od zaistniałej sytuacji minęły trzy tygodnie) nikt się z wodzisławianką nie skontaktował.

(raj)