Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.
Numer: 32 (1683) Data wydania: 06.08.24
Czytaj e-gazetę

Do 2030 roku wymienią tory między Kędzierzynem a Chałupkami. Przebudowę czeka stacja Racibórz

W rok po oddaniu do użytku nowego dworca PKP ma być zaprojektowana kompleksowa przebudowa stacji kolejowej w Raciborzu.

PKP PLK planuje przebudowę stacji Racibórz w ramach modernizacji linii kolejowej Kędzierzyn-Koźle – Chałupki. Jak podaje Polskie Linie Kolejowe roboty budowlane mają ruszyć za parę lat, kolej szuka możliwości sfinansowania realizacji inwestycji.

Z informacji podawanych w mediach przez PKP PLK wynika, że obecnie realizowane są prace projektowe dla odcinka linii kolejowej Kędzierzyn-Koźle – Chałupki. Projekt zawierać będzie też zmiany na stacji w Raciborzu. Zakres dokumentacji projektowej zakłada kompleksową przebudowę stacji Racibórz i dostosowanie jej do obsługi osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Zakończenie prac projektowych planowane jest na drugi kwartał 2025 roku. Roboty budowlane mogłyby być realizowane w latach 2027-2030, po zapewnieniu finansowania, w ramach zadania „Prace na ciągu E 59 – linia kolejowa nr 151 Kędzierzyn Koźle – Chałupki, wraz ze stacją Kędzierzyn Koźle. Mają powstać nowe przystanki kolejowe: Racibórz Ostróg i Racibórz Fabryczny.

PKP PLK zapowiada, że na liczącej 54 km trasie planowana jest wymiana torów i sieci trakcyjnej. Pozwoli zwiększyć prędkości pociągów ze 120 do 160 km/h dla składów pasażerskich i do 120 km/h dla towarowych. Realizacja projektu ma mieć pozytywny wpływ na wybór kolei jako ekologicznego i konkurencyjnego środka transportu. Dzięki kontynuacji inwestycji, na tory będą mogły wyjechać dłuższe pociągi towarowe do 750 m. Przebudowa obiektów inżynieryjnych umożliwi też przejazdy cięższym składom, co zwiększy efektywności kolejowego transportu.

(red)