Nauczyciele z Rudnika doskonalili umiejętności w Berlinie
Nauczyciele z Rudnika pojechali do Berlina. Uczestniczyli tam w kursie „The Social, the Emotional and the Digital Approach”. To szkolenie, które skoncentrowane było na aspektach różnorodności, wielokulturowości oraz równości szans w edukacji.
Wyjazd, w którym uczestniczyła kadra Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Rudniku, odbywał się od 27 listopada do 2 grudnia. To szkolenie, w którym oprócz wcześniej wspomnianych już założeń, nauczyciele zdobyli nowe umiejętności, takie jak: prewencja konfliktów, przeciwdziałanie dyskryminacji, czy także skuteczne zarządzanie potrzebami emocjonalnymi uczniów. Wykorzystując narzędzia informatyczne, zapoznali się z metodami ułatwiającymi integrację uczniów i zwiększającymi ich zaangażowanie w procesie edukacyjnym.
– Efektem uczestnictwa w projekcie było także poznanie innej kultury, czemu sprzyjało zwiedzanie urokliwych miejsc w stolicy Niemiec – zaznacza Weronika Żymełka, dyrektor placówki. W ramach projektu Erasmus+ nauczyciele z Rudnika mieli okazję wymienić doświadczenia z przedstawicielami edukacji z Hiszpanii, Słowenii, Słowacji, Bułgarii i Cypru, co dodatkowo wzbogaciło ich profesjonalne horyzonty.
Uczestnicy, w tym dyrektor Weronika Żymełka, Barbara Burdzik, Karina Puls i Dorota Sochiera, planują wykorzystać zdobytą wiedzę i narzędzia w praktyce, aby ulepszyć proces nauczania, podnosić kompetencje cyfrowe uczniów i wpływać pozytywnie na ich zdrowie fizyczne i psychiczne.
(oprac. d)