WIEŚCI Z GMINY NĘDZA: Nędza ma pierwszą w Polsce wiatę solarną z paczkomatem
Inpost startuje z nowym ekologicznym projektem dla polskich gmin.
Na dachu przystanku autobusowego w Nędzy znalazły się 4 panele słoneczne o łącznej powierzchni 5,25 m2. Mogą one wygenerować zieloną energię o maksymalnej mocy 720 W. Panele fotowoltaiczne w tej lokalizacji wytwarzają rocznie 680 kWh, co przekłada się na redukcję śladu węglowego o 183,24 kilogramów CO2. 79% energii przeznaczone jest na zasilanie paczkomatu, a 21% na potrzeby użytkowników, takie jak oświetlenie, gniazda USB czy ładowarki indukcyjne.
W ramach długofalowej strategii ESG, która jest wpisana w DNA marki InPost, firma już od kilku lat realizuje program InPost Green City. Głównym celem projektu jest ograniczanie emisji CO2 i ruchu samochodowego w centrach polskich miast, a także podarowanie mieszkańcom narzędzi, dzięki którym będą mogli brać aktywny udział w ekologicznej rewolucji. W programie InPost Green City uczestniczy już 48 miast. Kolejne dwie wiaty zostaną zainstalowane w Kielcach oraz w gminie Słupno.
Ponadto, InPost we współpracy z GreenWay zainstalował już ponad 200 stacji ładowania aut elektrycznych w swoich centrach logistycznych oraz publicznie dostępnych dla kierowców ładowarek DC w pobliżu paczkomatów. Do końca tego roku InPost i GreenWay zbudują sieć kilkudziesięciu publicznie dostępnych punktów ładowania elektryków. Od teraz już nie tylko duże miasta, ale też małe gminy, mogą liczyć na wsparcie InPost przy ekologicznych projektach.
– Jest nam niezmiernie miło, że to właśnie w Nędzy rozpoczyna się ten nowy, wspaniały projekt. Firma InPost aktywnie wspiera lokalne działania na rzecz naszych mieszkańców. Ten projekt wpisuje się w działania proekologiczne gminy, a sama wiata poprawia również walory estetyczne. Dzięki dobrym i stałym kontaktom z InPost udało się już zrealizować kilka wspólnych projektów. Wierzę, że będziemy kontynuować tę owocną współpracę – powiedział Gerard Przybyła, przewodniczący Rady Gminy Nędza.
– Zrównoważony rozwój to kluczowy element strategii biznesowej InPost. Myślimy o ekologii na każdym etapie naszego biznesu – wykorzystujemy najbardziej ekologiczną formę dostaw, jakim jest urządzenie paczkomat, posiadamy elektryczną flotę, wraz z GreenWay inwestujemy w sieć stacji ładowania elektryków, do tego wpieramy ekoinicjatywy w polskich miastach w ramach programu InPost Green City, a obecnie ruszamy z solarnymi wiatami na terenie całego kraju – już teraz zapraszamy kolejne gminy do współpracy – mówi Waldemar Brzoska, dyrektor Biura Ekspansji, Rozstawień, POK i Serwisu InPost.
– Te działania pokazują naszą odpowiedzialność za planetę i zaangażowanie w troskę o społeczność lokalną, a badania konsumenckie tylko to potwierdzają – aż 82% polskich internautów uważa, że paczkomaty InPost to najbardziej ekologiczna forma dostaw, która nie tylko ogranicza emisję setek tysięcy ton CO2, ale także znacznie redukuje ruch samochodów kurierskich na ulicach miast. Jeden kurier dostarczający przesyłki do paczkomatów dostarcza ich ok. 1000 dziennie, natomiast kurier w tradycyjnej formule „od drzwi do drzwi” dostarcza średnio 75 przesyłek w ciągu tego samego dnia pracy. Sieć paczkomatów jest tak rozległa, że klienci w dużych miastach nie muszą jechać do nich samochodem, bo średnio do najbliższego urządzenia mają zaledwie 200 – 300 metrów. Ślad węglowy transportu paczek dostarczonych do urządzeń Ppaczkomat, w porównaniu do dostawy kurierskiej do domu, jest niższy nawet o 97% na ostatniej mili. InPost, jako jeden z pierwszych na polskim rynku, przystąpił do inicjatywy SBTi – do 2040 roku zamierza osiągnąć pełną neutralność klimatyczną – dodaje Waldemar Brzoska.