Dziurawka z ocickich pól ma charakter obwodnicy
Oto kolejny z tematów – bumerangów na sesji powiatowej. Radny Leonard Malcharczyk domaga się remontu ul. Wiejskiej w Raciborzu, biegnącej w kierunku Żerdzin i Pietrowic Wielkich.
Pomysł pojawił się jeszcze w ubiegłej kadencji. Jego promotorem jest radny ziemi pietrowickiej, szef komisji rozwoju gospodarczego w radzie powiatu. Leonard Malcharczyk postuluje by trasie biegnącej przez pola w Ocicach nadać wyższą rangę poprzez solidny remont. Obecnie trudniej znaleźć tam stabilny fragment drogi niż rozliczne dziury, wręcz kratery. Ten stan rzeczy starosta raciborski tłumaczy zawsze tak samo: jak naprawimy to wpadną tam z wizytą ciężarówki i zburzą pokój okolicznych meszkańców. Na obecną „dziurawkę” nikt się nie pcha i w Ocicach śpią spokojnie. – Ulica Wiejska odciąża w godzinach szczytu zapchane Głubczycką i Starowiejską. Wiem, bo sam korzystam ze skrótu przez Ocice, mimo jego fatalnego stanu nawierzchni – przyznał nie po raz pierwszy Malcharczyk. Starosta Adam Hajduk podkreślił, że powiat musiałby tak znacząco zmodernizować Wiejską, że nie obyłoby się bez wyburzenia co niektórych domostw w dzielnicy miasta.
Takie dialogi miały miejsce na marcowym posiedzeniu rady powiatu, ale temat żył jeszcze w magistracie dwa dni później gdy konferencję posesyjną zorganizował prezydent miasta. Mirosław Lenk poinformował, że chętnie przejąłby od powiatu ulicę w Ocicach. Nie tylko Wiejską ale i Ocicką, która łączy się z pierwszą. Nic za darmo – w zamian oddałby staroście wyremontowane miejskie trasy, które bardziej pasują do charakteru drogi powiatowej bo obsługują ruch tranzytowy (mowa jest o Kościuszki, Dąbrowszczaków i 1 Maja). Kierowcy tylko zyskają, bo biednego powiatu nie stać na coraz więcej pilnych i niezbędnych napraw drogowych, z kolei bogatsze miasto regularnie modernizuje swoje szosy. Trwa wymiana pism między urzędami, zdaniem samorządowców wszystko jest na dobrej drodze.
W przeszłości, w kontekście Wiejskiej pojawiał się pomysł by nadać jej charakter typowo rekreacyjny, tworząc tu ścieżkę rowerową a nie trasę dla aut. Dziś już się o tym nie mówi, ruch samochodowy tylko wzrasta więc nowe arterie są bardzo pożądane nie tylko przez władze.
maw