Stratedzy w starostwie
– Na ostatniej sesji radni przyjęli założenia do tego ważnego dokumentu – informuje starosta Adam Hajduk. Ma być opracowany do czerwca, a potem przedstawiony radnym do akceptacji. – Strategia zdeterminuje nasze działania na najbliższe lata. Będzie podstawą ubiegania się o wsparcie unijne – dodaje Hajduk.
W założeniach podkreśla się nie tylko konieczność rozwoju rolnictwa i przetwórstwa, dróg, głównie dostępu do autostrad A 1 i A 4 oraz sieci placówek oświatowych, w tym kształcenia ustawicznego dla dorosłych, ale również promowania przedsiębiorczości i turystyki. – Nasz region jest pełen dziedzictwa kulturowego. W ostatnich latach do turystyki podchodzono bez większego przekonania. Tymczasem okazuje się, że można budować na niej silny sektor usługowy w Raciborzu i okolicach, np. w Rudach, gdzie już teraz rocznie pojawia się tysiące turystów – przekonuje starosta. Głównym magnesem Raciborza ma być zamek, na którego odbudowę starostwo pozyskało już pierwsze 5 mln euro z Brukseli (prace mają ruszyć w przyszłym roku).
– Chcemy kreować stałe marki turystyczne Raciborszczyzny, zielonej oazy kultur – dodaje Grażyna Wójcik, kierownik Referatu Promocji Współpracy Zagranicznej. Starostwo planuje opracować serię przewodników tematycznych, wziąć udział w prestiżowych imprezach targowych, a także włączyć się w inicjatywy promocyjne na szczeblu województwa.
(waw)