Numer: 36 (595)
Data wydania: 03.09.03
- Został uruchomiony kocioł dostarczony przez Rafako S.A. dla spalarni odpadów w Mannheim OS-81. Przy uruchomieniu obecny był cały zarząd MVV Mannheim z prezesem Hartungiem na czele. Produkt raciborskiej spółki został oceniony bardzo wysoko.
- Już po raz piąty polscy energetycy spotkali się, od 2 do 4 września, na największym w kraju Sympozjum Naukowo-Technicznym ENERGETYKA 2003 poświęconym problemom energetyki krajowej. Rafako S.A. jest jednym z głównych sponsorów imprezy. Po otwarciu sympozjum prezes zarządu Ryszard Kapluk przedstawił firmę Rafako S.A. i jej dorobek w zakresie dużych inwestycji energetycznych. Ponadto zaprezentowane zostały dwa referaty autorstwa i współautorstwa przedstawicieli Rafako S.A.
- W związku z podjęciem przez Bank Przemysłowo-Handlowy PBK S.A. decyzji o dalszym finansowaniu inwestycji Mieszka w nowe linie produkcyjne raciborska spółka informuje, iż w dniu 25 sierpnia podpisała aneksy do umów kredytowych, na podstawie których Mieszko dokonała na rzecz Banku Zastawu Rejestrowego na znaku towarowym „MIESZKO”.
- Nie odbędą się Raciborskie Targi Budownictwa, Ogrzewania i Wyposażenia Wnętrz. Impreza miała trwać od 26 do 28 września w hali OSiR przy ul. Łąkowej, a jej organizatorem była Agencja Informacyjno-Reklamowa Promocja z Wadowic. Jak się okazało, zainteresowanie targami wśród wystawców było znikome.
- Sejmik Województwa Śląskiego przyjął na swej ostatniej sesji Regionalną Strategię Innowacji na lata 2003- 2013. Jej celem jest: wspieranie małych i średnich przedsiębiorstw oraz instytucji badawczo-rozwojowych, które mają wpływ na wzrost gospodarczy oraz rozwój technologii i nauki. Firmy określane mianem innowacyjnych potrafią w swojej działalności wykorzystać i odważnie wdrażać wyniki badań naukowych, nowatorskie pomysły oraz wynalazki. Rozwój tych firm jest uwarunkowany podejmowaniem wspólnych działań oraz utrzymywaniem ścisłych kontaktów z placówkami naukowymi oraz kontrahentami. Wyniki badań poprzedzających prace nad Strategią wskazują, iż wśród firm sektora MŚP w województwie śląskim zaledwie 10 proc. charakteryzuje się tzw. wysoką innowacyjnością. Największy odsetek - 60 proc. stanowią firmy o średniej innowacyjności, które posiadają ograniczone kontakty z partnerami i często działają bez określonej strategii. Na pozbawione wyraźnych perspektyw rynkowe przetrwanie jest nastawiona co dziesiąta firma. W warunkach rosnącej konkurencji na rynkach Unii Europejskiej, bez zwiększenia poziomu innowacyjności śląskie firmy już wkrótce nie będą mogły funkcjonować. Aby doprowadzić do wzrostu innowacyjności dokument Strategii zakłada m.in. zwiększenie dostępności do informacji o kredytach, technologiach oraz wynalazkach. Zakłada się także wspieranie wykorzystania nowoczesnych technologii, rozwijanie współpracy MŚP z otoczeniem. Bardzo ważnym elementem strategii jest także stworzenie oferty szkoleniowo-badawczej dostosowanej do potrzeb MŚP. Więcej na http://www.silesia-region.pl/.