Więcej sprzedamy
Zakłady Cukiernicze Mieszko S.A., czołowa polska firma branży cukierniczej, planują zwiększenie sprze-daży w 2002 r. o 15-16 proc. ze 131,6 mln zł osiągniętych w 2001 r. - zapewnia Tomasz Gajdziński prezes spółki. Pozwoliłoby to zwiększyć raciborskiej spółce udział w krajowym rynku. Obecnie wynosi on około 4 proc. Nasz cel to dalsze wzmacnianie silnych relacji z partnerami handlowymi i odbiorcami - dodaje prezes. Mieszko chce też zwiększać eksport do około 25-30 proc. ogółu sprzedaży z obecnych 14 proc. Już dziś słodycze z Raciborza są eksportowane do 18 krajów, głównie zachodnich. Najważniejszymi odbiorcami zagranicznymi są Stany Zjednoczone, Niemcy, Czechy, Słowacja, Holandia i Litwa.
Zarząd nie ukrywa, że dalsze losy firmy zależą od decyzji, które poweźmie Central European Confectionery Holdings (CEC), być może w połowie roku nowy właściciel spółki. Pod koniec stycznia akcjonariusze Mieszka jednogłośnie zdecydowali o emisji 1.111.000 akcji serii D o wartości nominalnej 1 zł. Akcje te Mieszko zaoferował CEC po 9 zł za sztukę. 8 maja CEC wezwał do sprzedaży 5,7 mln akcji Mieszka, stanowiących 100 proc. głosów na walnym zgromadzeniu akcjonariuszy, a za skuteczne uzna je jeśli będzie miał możliwość nabycia ponad 50 proc. walorów. CEC nie zapowiada na razie wycofanie Mieszka z giełdy. Z pewnością jednak, jeśli przejmie kontrolę nad spółką, będzie decydował o planach strategicznych na przyszłość.
(waw)