Komu dzwoni
Rozmowa z urzędnikiem raciborskiego magistratu może w niektórych momentach drogo kosztować. Centrala Urzędu Miasta ma numery 415 45 25 do 29. Po wykręceniu jednego z nich odzywa się głos, który każe „tonowo wybrać numer wewnętrzny albo czekać na zgłoszenie się sekretarki”. Problem w tym, iż numery wewnętrzne nie każdy zna, a coraz częściej zdarza się, że sekretarka się nie odzywa. Po kilkudziesięciu sekundach połączenie się kończy. Trzeba wykręcać na nowo i mieć nadzieję, że ktoś się jednak odezwie. Jeśli korzystamy z telefonu stacjonarnego pal licho te kilkadziesiąt groszy. Kiedy jednak korzystamy z komórki, wówczas straty są znacznie większe.
Warto, by w dobie zarządzania jakością włodarze w ratuszu zrobili coś z centralą. Można przecież podać kilka numerów wewnętrznych do najważniejszych wydziałów lub przekierować do sekretariatu. Nic to nie kosztuje, a zaoszczędza wiele złości.
Grzegorz Wawoczny