Trwa kampania cukrownicza w Cukrowni Cerekiew
Rozpoczęła się 1 września i zakończy się w połowie stycznia 2019 r. – Przebieg jej oceniamy jako stabilny. W stosunku do ubiegłej kampanii różnice są w jakości surowca, co jest wynikiem suszy w niektórych rejonach upraw buraka cukrowego. W tym roku przerób będzie mniejszy. Spowodowane jest to nieco niższym plonem w porównaniu do ubiegłego roku. Miał na to wpływ niedobór opadów w naszym rejonie. Brak deszczu poprawia natomiast polaryzację, która obecnie jest na poziomie 17,5 – 18 proc. – tłumaczy dyrektor naczelny Cukrowni Cerekiew Tomasz Kostrzewa.
Cukrownia Cerekiew ściśle współpracuje z ok. 1 500 plantatorami, a dostawy odbywają się zgodnie z wcześniej ustalonym harmonogramem. Nie bez znaczenia dla tegorocznej kampanii są kwestie logistyczne, związane z dowozem surowca do zakładu produkcyjnego. Wpływ na przebieg dostaw ma np. zamknięcie drogi krajowej nr 45.
Na pełne podsumowanie kampanii trzeba poczekać do zakończenia przerobu, a więc do styczniu przyszłego roku.