Trasa rowerowa będzie droższa
Budowa II etapu ścieżki rowerowej, która w ramach unijnego projektu „Żelazny Szlak Rowerowy” ma powstać w Łaziskach, będzie znacznie droższa, niż zakładali urzędnicy
GODÓW, ŁAZISKA Planowana budowa drugiego już fragmentu ścieżki rowerowej zakłada zagospodarowanie ciągów kolejowych na odcinku przebiegającym od skrzyżowania z ulicą Powstańców Śląskich w Łaziskach (okolice dawnego przejazdu kolejowego nieopodal skrzyżowania ul. Powstańców z ul. Stawową) do skrzyżowania z ulicą Dworcową w Łaziskach. Powstanie tam trasa o nawierzchni przepuszczalnej mineralno-poliuretanowej wraz z podbudową. W ramach zadania przewiduje się również wykonanie zjazdów, przebudowę skrzyżowań wraz z organizacją ruchu oraz wykonanie miejsc rekreacyjnych i pozostałej infrastruktury.
Ogłoszony pod koniec ubiegłego roku przetarg na budowę ścieżki rowerowej o długości 1408 m, która ma biegnąć po torowisku dawnej linii kolejowej nr 159 nie został co prawda jeszcze definitywnie rozstrzygnięty, ale otwarto już oferty. I okazało się, że są one znacznie wyższe, niż zakładano. Planowany przez włodarzy gminy budżet zadania wynosi 1 mln 474 tys. zł, tymczasem najtańsza oferta opiewa na 1 mln 980 tys. zł, kolejna jest o 1 tys. zł wyższa, a trzecia opiewa na kwotę 2 mln 627 tys. zł. Co w tej sytuacji dalej?
– Sprawdzamy, jak wychodzą przetargi na ścieżkę u naszych projektowych partnerów, czyli w Jastrzębiu i Zebrzydowicach. W Zebrzydowicach stawki w przeliczeniu na metr, biorąc pod uwagę ten sam zakres prac, są podobne do tych jakie wychodzą w naszym przetargu. Wygląda więc na to, że raczej nie ma co liczyć na niższe oferty – mówi Tomasz Kasperuk, zastępca wójta Godowa, dodając, że wójt gminy zaproponuje radzie by w budżecie zarezerwować na wykonanie zadania dodatkowe, brakujące pół miliona złotych, co pozwoli na wybór najtańszej oferty i podpisanie umowy na wykonanie trasy. Ta ma być gotowa do końca października tego roku.
Przypomnijmy, budowa trasy powstanie w ramach projektu „Żelazny Szlak Rowerowy” realizowanego wspólnie przez Jastrzębie Zdrój, gminy Godów i Zebrzydowice oraz czeską Karvinę i Petrovice u Karvine. W ramach pierwszego etapu w 2018 r. w Godowie oddano już do użytku trasę o długości 2,8 km, ciągnącą się od granicy gminy z Jastrzębiem aż do ul. 1 Maja w Godowie, a także trasę na terenie Zebrzydowic i niewielki fragment w Jastrzębiu. Są one częścią pętli rowerowej ciągnącej się przez tereny uczestników projektu. Dzięki budowie ścieżek II etapu (w Łaziskach, Zebrzydowicach i Jastrzębiu) pętla zostanie powiększona o nowe tereny. Zadanie jest dofinansowywane ze środków unijnych. (art)