Tymczasowe zmiany na liniach kolejowych w regionie
W związku ze wzmożonymi pracami na linii kolejowej na odcinku Nędza – Sumina będzie zastępcza komunikacja autobusowa od Raciborza do Rydułtów. A przez kilka dni niektóre pociągi nie będą zatrzymywać się na dworcu w Rybniku.
REGION Kończą się prace na ważnej linii kolejowej od Chybia przez Żory, Rybnik aż do Nędzy/Turza. Zakres robót na stacji Sumina oraz na modernizowanym odcinku Sumina – Nędza, wymaga wprowadzenia zastępczej komunikacji autobusowej. Zostanie ona wprowadzona na odcinku Racibórz – Rydułtowy w dniach 1 – 28 lutego (godz. 9.30 – 11.30), oraz na odcinku Racibórz – Sumina w dniach 10 i 17 lutego oraz 3 marca (godz. 18.10 – 4.10).
Ponadto od 14 do 25 lutego pociągi regionalne i dalekobieżne będą zatrzymywały się na przystanku Rybnik Piaski, zamiast w stacji Rybnik. Sytuacja dotyczy pociągów jadących na linii Żory – Rybnik, Rybnik – Żory (pociągi jadące od strony Leszczyn w kierunku Wodzisławia Śląskiego, będą się zatrzymywały na stacji Rybnik).
Informacje na temat zastępczej komunikacji autobusowej umieszczone są na plakatowych rozkładach jazdy na stacjach i przystankach oraz będą podawane przez zapowiedzi megafonowe. Informować będą również drużyny konduktorskie. Szczegóły dotyczące zmian w rozkładzie jazdy są dostępne na stronie https://portalpasazera.pl/
Na odcinku Chybie – Żory – Rybnik – Nędza/Turze od czerwca 2017 roku trwają prace związane z wymianą torów, sieci trakcyjnej, urządzeń sterowania ruchem kolejowym oraz przy przebudowie peronów i remoncie obiektów inżynieryjnych. Realizowany jest projekt za ponad 370 mln zł z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014 – 2020, który jest współfinansowany w 80% z funduszy unijnych.
– Efektem prac będzie większa przepustowość, szybsza jazda pociągów, a więc i skrócenie czasu podróży. Pasażerowie korzystać będą z nowych peronów na stacjach i przystankach, będzie też bezpieczniej dzięki wyremontowanym przejazdom kolejowo-drogowym oraz nowoczesnym urządzeniom sterowania – tłumaczy Katarzyna Głowacka z Zespołu Prasowego PKP PLK. Dzięki szybszym wyjazdom pociągów towarowych z Rybnickiego Okręgu Węglowego, kolej stanie się bardziej konkurencyjna względem innych środków transportu. Zakończenie robót planowane jest na drugą połowę 2019 r. (art)