Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.
Numer: 10 (267) Data wydania: 08.03.05

Savoir-vivre urzędnika

W rozmowie telefonicznej każdy urzędnik powinien się przedstawiać z imienia i nazwiska - przynajmniej na prośbę rozmówcy. Jednak rzadko tak się dzieje. Pracownicy urzędów wolą pozostać anonimowi. Nie chcą brać na siebie odpowiedzialności za przeprowadzoną z mieszkańcem rozmowę.
Do dobrego tonu należy przedstawienie się na początku rozmowy telefonicznej. Tego nawyku przy odbieraniu telefonów uczy się już dzieci. Tymczasem urzędnicy w wielu przypadkach unikają takich sytuacji, jak ognia i nie ujawniają swoich personaliów.
 
Mieszkańcom się to nie podoba. Niedawno dzwoniłam do Starostwa Powiatowego w Wodzisławiu. Chciałam rozmawiać ze starostą. Odebrała jakaś pani, która powiedziała mi, że starosta jest zajęty i nie może w tym momencie odebrać telefonu. Powiedziałam jej, z czym dzwonię. Na drugi dzień znów telefonowałam i tym razem skutecznie. Podczas rozmowy chciałam się powołać na wcześniejszy telefon i w tym momencie starosta zapytał mnie: A z kim pani rozmawiała? Nie wiedziałam, co odpowiedzieć, bo ta pani się nie przedstawiła, więc tak jakby mojej pierwszej interwencji w ogóle nie było - skarżyła się jedna z Czytelniczek, która zadzwoniła do naszej redakcji.
 
Zapytaliśmy innych petentów w wodzisławskim magistracie i starostwie, czy również napotykają podobne trudności w rozmowach telefonicznych. Jak dzwonię, to rzadko kto się przedstawia, najczęściej to nie wiem, z kim rozmawiam. Czasem proszę o nazwisko, ale bezskutecznie. Pomijam już, że jest to po prostu niegrzeczne - powiedział nam jeden z mieszkańców. Sam poprosił jednak o anonimowość.
 
Dlaczego urzędnicy nie chcą się przedstawiać? Pewnie dlatego, że boją się brać na siebie odpowiedzialność. Ludzie dzwonią do nich z różnymi problemami i w razie jakiegoś nieporozumienia taki pracownik biura zawsze może się wyprzeć, że z nikim nie rozmawiał  -odpowiadają inni rozmówcy.
 
Tymczasem Leszek Nowakowski, rzecznik prasowy wodzisławskiego Urzędu Miasta nie ma wątpliwości, że jest to zachowanie niewłaściwe. Odbierając telefon urzędnik na pewno powinien poinformować, z jaką komórką organizacyjną połączył się mieszkaniec. Zasady kultury osobistej podpowiadają też, by się przedstawić. Z całą jednak pewnością urzędnik powinien podać swoje imię i nazwisko, gdy poprosi o to rozmówca - wyjaśnia rzecznik prasowy.

(izis)