Nieprawidłowości w funduszach sołeckich
Radni chcą zobowiązać sołtysów do opisywania faktur oraz ewidencjonowania zakupów. Wszystko po to, aby uniknąć sytuacji, do jakich doszło w Rudniku i Szonowicach.
Komisja rewizyjna Rady Gminy Rudnik przyjrzała się wykonaniu funduszu sołeckiego w Rudniku oraz Szonowicach. Wątpliwości radnych wzbudziły trzy kwestie:
1. zakup za 2500 zł aparatu fotograficznego w Szonowicach,
2. rozliczenie inwestycji polegającej na ułożeniu drogi z betonowych płyt w Szonowicach,
3. zakup systemu monitoringu dla OSP Rudnik za 2500 zł (na zestaw złożyła się tylko jedna kamera, monitorująca wyłącznie drzwi wejściowe).
Członkowie komisji rewizyjnej wnioskują, aby faktury na zakupy z funduszu sołeckiego były opisywane przez sołtysów – ze wskazaniem celu zakupu oraz sposobu wykorzystania zakupionych materiałów i usług. Ponadto członkowie komisji rewizyjnej proponują, aby wszystkie środki trwałe zakupione przez sołtysów, były zapisywane w księdze ewidencji. Takie księgi nie są obecnie prowadzone w sołectwach gminy. Trzeba będzie je dopiero założyć.
(żet)