Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.
Numer: 5 (1389) Data wydania: 29.01.19
Czytaj e-gazetę

Kulturalny rozkład jazdy. Tomaszewska chce plakatować Racibórz

Komisja oświaty rady miasta zajęła się pomysłem przewodniczącej Zuzanny Tomaszewskiej. Chce ona comiesięcznej promocji plakatowej z kalendarzem imprez w Raciborzu. Plakaty miałyby wisieć na przystankach autobusowych, w specjalnych gablotach.

Szefowa komisji widzi potrzebę informowania raciborzan o bogatym wachlarzu imprez kulturalnych w mieście. Zaprosiła na posiedzenie dyrektorki RCK, Muzeum i Biblioteki. Jej zdaniem przystanki najlepiej nadają się do przekazu reklamowego, choć chce korzystać również z innych sposobów, np. reklam w internecie. Pomysł Tomaszewskiej spotkał się z ciepłym przyjęciem ze strony członków komisji, z których prym w dyskusji wiódł radny Michał Kuliga. – Oklejajmy, w miejscach widocznych – przyklasnął pomysłowi. Z. Tomaszewska posłużyła się wzorem Rybnika, gdzie kulturę promuje się na tablicach i specjalną stroną internetową. Kuliga też był za „stworzeniem platformy” w tym celu.

Szefowe miejskich placówek kultury „miło przywitały” inicjatywę przewodniczącej Tomaszewskiej. Wywieszenie kalendarza imprez na przystankach spodobało się Joannie Maksym – Benczew kierującej Raciborskim Centrum Kultury. Parę cierpkich uwag skierowała pod adresem sposobów miejskiej promocji dyrektor Małgorzata Szczygielska z Miejskiej i Powiatowej Biblioteki Publicznej. Dostało się OSiR za pobór opłat za plakatowanie słupów w przypadku bezpłatnych miejskich imprez biblioteki, jak i urzędowi miasta, który nie wywiesza plakatów MiPBP gdy ta je dostarcza na Batorego.

Zuzanna Tomaszewska zamierza wspólnie z wydziałem rozwoju w magistracie wypracować zasady i oszacować koszty przedsięwzięcia. Wydatki pochłonie produkcja gablot i plakatów, w 12 wersjach w ciągu roku. Szefowa komisji liczy, że dzięki kalendarzowi nie będzie dochodzić do nakładania się terminów imprez miejskich. Dyrektor Muzeum Joanna Muszała – Ciałowicz zapewniała, że „w paradę panie dyrektorki wchodzić sobie nie będą”.

Była wiceprezydent ds. kultury, obecna radna z KWW Łączy nas Racibórz – dr Ludmiła Nowacka radziła skorzystać, w celach promocyjnych, z gablot urzędowych rozsianych po całym mieście.

Tomaszewską poparła koleżanka z NaM-u Anna Wacławczyk. Jej zdaniem pomysł z przystankami pozwoli dotrzeć do klientów komunikacji miejskiej, którymi są głównie seniorzy i młodzież.

Michał Kuliga prosił, aby przy informowaniu o imprezach na urzędowych plakatach – kalendarzach dochodziło do weryfikacji ich zawartości.

– Żeby nie skończyło się jak w Wodzisławiu Śląskim, gdzie w lesie coś się działo – zauważył radny, nawiązując do głośnych medialnie wydarzeń propagujących nazistów.

(ma.w)