Po napojach pierniki
Po znanym producencie napojów Hoop przyszła kolej na współpracę z niemieckim producentem pierników Lambertz.
Współpraca rozpoczęła się w październiku. Raciborska spółka zajęła się dystrybucją produkowanych przez Lambertz Polonia produktów marki Kinkartz. Docelowo obie firmy chcą prowadzić wspólną sprzedaż w całej Europie Wschodniej. W tym miesiącu wyślą towary do krajów nadbałtyckich. W opinii Marka Moczulskiego - prezesa zarządu Mieszko SA, roczna sprzedaż pierników Lambertza może sięgnąć 80 mln zł. Przychody Mieszka po III kwartałach tego roku, to 135,26 mln zł. To najwyższa sprzedaż w historii spółki i może rosnąć, jeśli współpraca spełni kładzione w niej nadzieje. Mieszko może bowiem zwiększyć sprzedaż eksportową korzystając z sieci i kontraktów Lambertza.
Marka Lambertz szczyci się tradycjami sięgającymi 1688 r. W minionym roku obrotowym sprzedała wyroby za 436,2 mln euro (więcej www.lambertz.de). Lambertz Polonia produkuje w Rudzie Śląskiej i w Katowicach.
Mieszko poinformował, że według badań AC Nielsen, w okresie sierpień 2005 - lipiec 2006 sprzedaż wartościowa produktów Mieszka wzrosła o 13 proc. przy wzroście rynku słodyczy o 5,4 proc. Według tych danych, udział Mieszka w rynku słodyczy w okresie czerwiec- lipiec 2006 roku wyniosła 5,4 proc. w ujęciu wartościowym (PAP).
(w)